Vrije tijd - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Mieke en Bie - WaarBenJij.nu Vrije tijd - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Mieke en Bie - WaarBenJij.nu

Vrije tijd

Door: Mieke y Bie

Blijf op de hoogte en volg Mieke en Bie

21 Februari 2009 | Paraguay, Asunción

13 februari…eens geen sneeuw, regen of koude wind, maar een stralende dag om de verjaardag van Bie te vieren!
Na al het harde werken vraagt dit om een lekker luie zwembadnamiddag. Hiervoor worden we uitgenodigd bij familie van Fernando (een veertiger bij wie we nu wonen). We genieten van een privézwembad, een heerlijke tuin en stralend weer (±40°)!
’s Avonds vieren we samen met Gabriella, Julieta, Fernando en Nicolas de verjaardag met heerlijke pizza, leuke cadeautjes en veel te straffe/grote caipirinha’s ;).

Verder hebben we genoten van een gezellig avondje uit met Ronaldo, Rocio en Gabriella. Eerst een echt eetfestijn in Paulista Grill, een chic restaurant in Asunción, waar je voor nog geen 10 euro zoveel kan eten als je wil. Aangezien we veel te vroeg (20h) komen eten, worden we als het ware bestormd door de vele obers met grote spiezen vlees. Uitgebreide buffetten groenten, pastas, desserten… staan uitgestald. Er is echt alles wat je je maar kan bedenken! Het lekkerste is toch de warme ananas met kaneel mmmm. Daarna gingen we naar Karmelitas, een straat met allemaal pubs en veeeeeel volk. Maar alles is er mooier en moderner dan vele cafés bij ons in België. Dit is wel een plaats waar enkel de rijkere mensen in Paraguay naartoe kunnen komen.

En om onze cultuurdosis op peil te houden, trokken we samen met Karen (een Paraguayaanse, die in België architectuur studeert) en Ronaldo naar het theater, een gezellig zaaltje in centrum Asunción. Het decor wordt verder gevormd door de achterliggende tuin. Een ongelooflijk mooi schouwspel van dans en zang/muziek werd ons voorgeschoteld… en dit allemaal gratis!!

Met Ronaldo en Gustavo zijn we het nachtleven in Asunción gaan verkennen… Eerst een lekkere caipirinha in een casino waar de selecties voor het pokerkampioenschap plaats vonden. Maar als je een nieuwe caipirinha vroeg, moest je wel snel je glas leegdrinken, want er waren er maar 3 van deze soort in heel het casino. Vervolgens een after-office party in de Coyote, een plaatselijke discotheek. Op een doodgewone woensdagavond was hier een massa volk: kortgerokte meisjes, om ter ergst opgetut en de typische machomannen. Een mengeling van verschillende muziekstijlen zorgde voor een ongelooflijke toffe sfeer. Iedereen danste en zweette om ter hardst (want airco was hier niet of deed alleszins niets af).

Om zijn verjaardag te vieren, had Arnoud een enorme asado (BBQ) georganiseerd. Typische Paraguayaanse hapjes, een superlekkere BBQ (met groenten!!) en heerlijke dessertjes, veel bier en er werd gedanst à volenté… Voor live-muziek werd gezorgd door een bekende Paraguayaanse band met een harpspeler en gitaarspelers, indrukwekkend!
Vele mensen met connecties met België waren aanwezig: Bart, een Belg die hier een project heeft met straatkinderen, Elisa, een Paraguayaanse die 1 jaar in België op AFS was (in de school waar Mieke ook zat), Karen, een local die momenteel studeert in België… Zo zie je maar hoe klein de wereld is.
Het werd een zatte bedoening, maar afkoeling kon gezocht worden in het zwembad.

• 06 April 2009 - 13:15

Ons Ellen:

Hej ladies,

Bijna tijd om naar huis te komen ! Ik kan dan nu ook alleen nog maar zeggen geniet zeker nog van dat laatste weekje ! zorgt dagge nx tegekomt en dat ge de reis onvergetelijk kunt afsluiten ! Tis hier intussen een beetje beter weer geworden (speciaal besteld voor jullie terugkomst) en we kijken echt al uit naar al de verhalen, foto's, ...

TOT GAUW!! DIkke zoen ons Ellen die helemaal klaar is voor een goei cocktailfeesje :p